Friday, June 12, 2009

Semester pendek yang penuh dengan KEJUTAN

Semalam, saya menerima dua berita yang menyedihkan. Berita pertama yang saya terima di pagi hari ketika saya berada di dalam kelas. Bapa kepada seorang sahabat saya telah meninggal dunia. Innalillah… sedih. Al- Fatihah buat arwah. Sahabat saya ini saya kenali ketika saya berada di PJ. Kami sebilik sewaktu semester pertama dan kedua. Kami agak rapat. Takziah untuk sahabat saya. Semoga bersabar dengan apa yang dihadapi. Berita kedua saya terima lebih kurang pukul 8 malam. Pensyarah saya berada di ICU, dengan keadaan yang agak kritikal. Ya Allah, saya terlalu terkejut, kerana seingat saya, saya baru saja berjumpa dengan beliau. Saya doakan kesejahteraan buat pensyarah saya ini. Dr Zainurin, orangnya selamba dan senang untuk dibawa berbincang. Saya senang belajar dengan beliau. Pada tanggapan saya usianya tidaklah terlalu tua, tapi segalanya adalah ketentuanNYA. Kita hanya menghadapi apa yang telah tertulis. Semester ini hampir sampai ke penghujung namun banyak yang saya lalui selama tempoh itu. Banyak yang menguji, saya mengharapkan agar beroleh kekuatan setelah banyak melalui ujian.

No comments:

Post a Comment