Wednesday, June 29, 2011

I’m coping with the reality…

Tajuk entry memang tak boleh blah sungguh la. Kenapa? Why? Limaza? Well ni semua sebab satu kisah lama yang aku tiba-tiba bangkitkan dalam fikiran aku. I think it should be a history by now, but suddenly I feel that this not right so aku bangkitkan balik kenangan zaman muda-muda dulu yang sebenarnya hanyalah get my heart hurt at the serious stage. Sadis pula dengar ni. Tu la tak dak pasai nak cari pasai. Well konon-konon your are matured enough la tu. But now I know, it is not easy to heal your heart ( tapi betul ke I hurt you?). Cakap pasal hati dan perasaan la pula. Rupanya benda pasal hati dan perasaan ni bukan senang nak di rungkaikan, bukan senang nak di baca, bukan senang nak di telah. Walau macam mana pun sebagai seorang young adult aku kena terima, sebab aku dah janji dalam diri walau apa pun jadi aku kena accept it as it is. Dengan ini saya dah terima kenyataan bahawa antara kita memang tak akan ada apa-apa dah pun. Aku doakan hang akan sentiasa bahagia di kejauhan dengan seikhlas hati aku.

Buat dia yang aku pernah sakiti (masih juga aku fikir sapa yang lebih sakit),

Don’t get me wrong, bukan aku nak cakap apa pun, Cuma nak cakap aku memang betul-betul (sincerely) lupakan apa yang dah jadi antara kita tu. Kalau aku pernah emo dulu, memang la tak dak sapa yang tak emo or being sensitive when you said something like that. Aku bukan lagi WANI yang dulu. Banyak dah berubah walaupun sebenarnya masih ada yang tak pernah berubah tentang diri aku tapi aku rasa 50% of me has change for good. Dengan hidup hang sekarang I surely know you will never get back to me, but all the memories remain. Sorry sebab tak jadi kawan yang understanding buat hang, sorry sebab aku tak menjadi one of your supporters for this time being, sorry sebab aku adalah seorang yang terlalu sensitive. I never forget about our friendship (actually never) walaupun aku ada juga kawan-kawan yang baik dengan aku. Sesungguhnya bila aku dah jadi kawan dengan seseorang aku akan jadi kawan dengan dia selama-lamanya tu pun kalau dia sudi la. Dan akau rasa elok juga aku akhiri dengan warkah aku ni dengan kata MAAF yang sesungguhnya ikhlas dari hati, kerana aku ingin sebenarnya segalanya kembali seperti biasa, walau sukar aku tetap menanti. For you my dear friend harap-harap sentiasa berjaya dan berbahagia bersama dengan insane tersayang.

Apakah yang aku merepek malam-malam lewat macam ni. Well ni sebenarnya hasilnya bila baca surat-surat lama waktu sekolah dulu (I’m so traditional la). Bukan apa waktu tu, dia jauh, maklum la budak-budak tak dak duit nak top up and call, dia pula susah nak pi cc so, surat la penghubung kami. I miss that moment really much. Harap-harap dia baca, tapi tak kisah pun la, yang penting hati aku dah bersedia lepaskan semua kenangan kami ni walau pun dia never get back to me. (0118 am)

No comments:

Post a Comment