Saturday, August 4, 2012

Terlalu merindui saat itu...

I woke up this morning, realizing that I miss them very much. Rindu sangat sampai termimpi-mimpi. Risau sangat sampai termimpi-mimpi. And I am too excited that I drag it into my dreams. Terasa mimpi itu sangat real sampai bila terjaga terus terbayang-bayang masa yang dah di luangkan dengan mereka. Maybe because I just got a message from one of them inviting me to join the iftar after a long time.

 I don't know whether they are just ignoring me because I am also ignoring them, but although I feel that I am ignoring them, but in the end I still keep thinking about them. Tak lama sangat since I join the club tapi banyak yang di pelajari, banyak juga memori yang terlakar. Sungguh sangat-sangat rindu, terasa macam nak turun UIA semata-mata nak duduk semeja and buka iftar with them. Tapi mesti la rasa segan juga nak jumpa those guys sebab dah lama tak jumpa dan tak keep in touch with them. Kadang-kadang jumpa dekat kedai makan lepas balik sekolah pun rasa awkward. Memamg ada pendapat dan pegangan yang bercanggah tapi ikatan yang pernah ada tetap juga akan terasa bila kita kehilangan ikatan tu. 

Almost two years doing some activities with them, I cannot easily forget all of those things that I had done together with them. Dengan latihan, dengan jamuan, dengan iftar, dengan segala majlis ijazah, dengan program-program, kem dan macam-macam buat aku terasa dekat dengan mereka-mereka. Tapi sebab bila join dengan mereka-mereka I need to give full commitment yang surely aku tak boleh nak bagi terpaksa pilih priority in my life. Tapi dalam hati mereka-mereka tetap ada dalam hati. Bermula di situ juga aku jumpa kawan-kawan baik. Memang aku tak akan pernah lupa persatuan ni.

Persatuan Seni Silat Cekak Malaysia akan sentiasa ada dalam hati aku, akan sentiasa mempunyai tempat dalam memori aku, sebab aku banyak belajar dari situ. Rasa terkilan tak dapat nak habiskan apa yang aku belajar, tapi apakan daya sekarang ni teringat nak habiskan tapi dah tak dak kawan, semangat pun turun naik. Tinggal lagi sikit pun kalau nak di habiskan tapi aku tak tau kalau satu hari nanti aku bertemu semula dengan semangat yang hilang, dan aku meneruskan apa yang aku tinggal. Apa yang pasti sekrang ni, aku sanagt ridnu mereka-mereka yang aku pernah kenali sepanjang aku  dalam persatuan ni.

No comments:

Post a Comment