Tuesday, July 16, 2013

Dilema ini datang lagi...

Masih Wani yang sama, dan di lema yang serupa. Apa? Benda tak akan datang bila Miss Wani terlalu sibuk but the season has come again. What season?? Musim nikah kahwin, musim cute, innocent, little baby dilahirkan. Kawan-kawan semakin maju dalam hidup mereka, berdua, bertiga, berempat. Aku masih "bersatu". Kawan-kawan sekolah rendah, kawan-kawan sekolah menengah, kawan-kawan universiti banyak yang sudah punya pelan kehidupan sendiri. Punya suami, punya isteri, punya anak. 

Ok, dalam usia aku yang 25 ni aku rasa macam masih muda, maklum saja aku baru saja dapat kerja tetap. Banyak lagi sebenarnya yang aku nak capai dan nak buat, tapi in the other hand aku teringin juga nak macam kawan-kawan lain. Best juga tengok kawan-kawan holiday dengan their own family, I mean with their husband and children. Masing-masing pakat upload picture baby yang super cute, sihat and chubby. Update about their babies really make me feel excited. Sampaikan aku terfikir nak adopt a baby. But I know this not yet the time. 

Aku masih lagi terkapai-kapai dengan kerja yang agak banyak. Kadang-kadang nak basuh baju pun tak sempat. Untungnya aku yang masih lagi stay dengan mama. Ada juga orang yang tolong jaga makan minun aku. Tapi ada hati juga nak berdua dan bertiga. Rasanya fitrah la kot, dah sampai umur macam ni, manusiakan diciptakan berpasang-pasangan. Tapi di lema ni akan hilang lepas habis musim semua ni. Dan aku tak ambil kisah sangat pun pasal-pasal benda ni. Aku berdoa dan aku cuba ikhtiar juga, aku percaya nanti sampai juga masa untuk aku berdua, bertiga, berempat dan bermacam-macam. 

Semoga kawan-kawan yang bakal dapat baby, yang bakal bertunang, yang bakal berkahwin dipermudahkan urusan mereka. aku sebagai kawan mendoakan kebahagiaan kawan-kawan aku. 

No comments:

Post a Comment