Thursday, June 27, 2013

Selamat maju jaya wahai sahabat!

Hari ni, 27/06/2013 adalah hari terakhir cikgu Naowarat kat SMSAH. Sedih rasa hati ini, maklum la Na, adalah kawan yang paling rapat dengan aku. First masuk dekat situ, memang la cikgu lain pun menyapa tapi masalahnya masing-masing bila dah ada group sendiri biasa la susah jugak kita nak masuk. Na adalah orang pertama yang ajak aku pergi makan sekali dan pertemuan pertama itu membuahkan sebuah pohon persahabatan yang erat antara aku dan dia. 

Minggu ni minggu terakhir Na kat sekolah, tapi mujur juga aku dah mula boleh sesuaikan diri di sekolah, walau nanti tak dak Na kat sekolah rasanya aku boleh lalui hari-hari seperti biasa. Cuma bezanya aku mesti sunyi sebab tak dak orang nak bersembang dan lepak-lepak. Bolah dak aku doa nniar dia dapat jadi guru ganti dekat sini. Ada la kawan kat sini kalau dia ada. 

Na, adalah kawan non-muslim and non-malay pertama yang aku rapat. Dulu walau kat UIA, aku tak pernah ada kawan non-malay yang boleh dibuat kawan baik. Maybe sebab course aku yang sememangnya hanya ada Malay, maka aku tak berpeluang menyertai kawan-kawan non-malay. Tapi Naowarat tak sama macam kawan di UIA, sebabnya dia memang warganegara Malaysia cuma dia berbangsa siam. Dan yang paling senang sebab dia dah faham budaya orang melayu dan muslim. Senang kawan dengan Na.

Mungkin sesekali boleh saja aku jumpa dengan Na, rumah Na bukan la terlalu jauh dari sekolah pun. Ada waktu aku still boleh lepak dengan NA. Bezanya, aku dah tak jumpa Na di sekolah. Nampaknya aku perlu cari teman makan baru. Aku akan perlukan masa untuk cari kawan baru, aku harap nanti mungkin akan ada cikgu yang baru posting dekat sini, dan bolehlah jadi gang dengan aku. 

Apa pun semoga Naowarat dapat kerja sebab dia nak cari duit untuk wedding dia. Dan dia pun akan happy selalu dengan husband dan parents. Selamat maju jaya Naowarat!

a picture of us together on the last day!

No comments:

Post a Comment