Monday, September 23, 2013

Aku, mereka dan mereka...

Kebelakangan ni, banyak benda yang berlaku. Maksudnya dekat sini benda berlaku di sekolah, sebab hidup aku sekarang memang dan berkisahkan hidup di sekolah. Terasa macam kembali menjadi budak-budak sekolah cuma bezanya aku tak berpakaian sekolah macam anak-anak sekolah, dan aku ada lebih kuasa sikit, dari waktu aku belajar, namun begitu aku rasa jadi pelajar adalah lebih membahagiakan.

Menjadi cikgu yang selalu keluar jadi guru pengiring membuatkan aku mengenali dengan lebih rapat-rapat siapakah anak-anak di sekeliling aku. Budak-budak sukan dengan perangai budak sukan, budak-budak choral speaking dengan perangai yang macam-macam, budak-budak drama dengan perangai yang dramatik, budak-budak digital story telling dengan perangai yang penuh imaginasi dan macam-macam. Ada juga budak-budka yang aku bawa tapi still rasa kekok, sebab bukan aku yang latih. Macam masa aku ke simposium, masa aku ke program jom sihat. Tapi, sekurang-kurangnya aku kenal wajah-wajah yang selalu wakil sekolah.

Apa yang aku perasan kalau budak-budak sukan, hanya budak yang sama akan keluar sekolah dengan alasan wakil sekolah untuk sukan, olahraga, bola jaring, bola sepak, bola baling, rugbi. Ada 2 budak yang aku kenal, bola jaring, bola baling, olahraga hanya orang tu saja. Kalau English competition, public speaking, drama, choral speaking pun orang yang sama juga. Ada sorang budak, waktu nak lawan drama state level, dia masih lagi dekat Gunung Kinabalu, esok pukul 4 baru sampai sekolah dan terus dilarikan ke Kulim untuk drama. 

Kini hidup aku hanya berkisarkan kepada mereka sahaja. Anak-anak aku yang ramai. Mula-mula masuk dulu, olahraga, then public speaking, debate, simposium, choral spealing, drama, bola baling, story telling animation and tak tau juga apa lagi lepas ni. Merata-rata tempat aku berjalan bawa anak-anak, ada yang penuh suka dan duka. Dan sekarang apa saja social network aku status, picture, link selalunya akan berkenaan dengan mereka dan mereka ini. 

They are:
Fatin Fatiha dan Uwais for simposium

the hand ball team!

SMSAH debaters 2013
not the actor but the cook

choral speakers with Madam Rabitah, Madam Iena and me...




No comments:

Post a Comment