Friday, December 27, 2013

Pudarnya sebuah harapan...

Maybe we need some time for our self. That's it. Mungkin kerana aku terlalu bergantung kepada dia maka terasa seperti aku hilang arah bila dia hilang. Aku terlupa bahawa dia bukan milikku dan dia tak selamanya mampu melayan dan bertahan dengan kerenah diri ini. Yang bersalah adalah aku. Dalam di lema yang dalam, aku kini terasa keseorangan. Muncul dirinya yang setia memberi nasihat dan juga pendengar setiap masalah. Mungkn dia kurang faham tentang situasi dan keadaan hidupku namun dia berusaha menjadi yang terbaik. Tapi sampai saat dan ketika dia pasti rasa jemu. Dia menjadi segalanya dalam hidup aku, tempat aku mencurah rasa, juga tempat aku mencari sedikit kasih kala ada rasa diri di sisih. Dia ada aura itu yang mengingatkan aku pada senyumku. Aku sebenarnya awal lagi sudah sedar akan batas antara kami, ada yang menghalang dari kami terus mendekat, namun aku tetap juga memegang hujung tali itu, agar dia tidak terlepas dan menjadi tempat aku bersandar. Kadang terasa kami umpama menyimpan harapan yang sia-sia, tapi aku masih lagi ingin menyimpan rasa itu. Payahnya memujuk hati yang sudah terarah kepada dirinya. Moga nanti kami ketemu jalan yang tidak menjauhkan kami, namun tidak juga terlalu mendekatkan kami. Aku tahu aku bakal terluka, dia juga bakal terluka. Kehadapan nanti, dia pasti ada kehidupannya sendiri dan aku dengan kehidupanku sendiri. Sama-sama mencorak warna bahagia di kehidupan sendiri.

No comments:

Post a Comment