Wednesday, July 27, 2011

I admit it… I am jealous…

Julai dah hampir ke penghujungnya. August lagi dua tiga hari nak tunjukkan diri. Aku kat sini masih sendiri, so what is the co-relation with the topic. Sebenarnya sejak dua menjak ni, banyak kawan-kawan dah berubah from one phase to one phase. Dari single dan jadi berdua, dari belajar dah dapat kerja. Dan aku masih lagi sendiri, masih lagi tetap dok terperap dekat Garden of knowledge and virtue and it is almost six years. Dari PJ ke Nilai sampai ke Gombak tetap juga memegang gelaran yang sama, student undergrad. Yang lain, already move on to the next stage, yang kahwin, yang dah nak dapat anak, yang dapat happy-happy dengan duit sendiri. Bilakah masa saya akan tiba? Kalau di kira-kira walau pun sepanjang belajar kat sana banyak juga pengalaman, tapi still the experiences was not the same; ME as a STUDENT.

Dari PJ sampai ke Gombak, pernah juga pegang title in a relationship tapi akhirnya tak juga bawa sampai ke next stage. So maybe tak sampai seru lagi kot. Terfikir juga apa yang mereka-mereka sedang buat sekarang selepas masing-masing bawa haluan sendiri. Dah ada wife ke? Dah ada anak-anak ke? Yang pasti masing-masing mesti dah ada perubahan dalam hidup masing-masing. Yang sedia, maklum dia yang kat Bangi sana, bakal graduate end of this year. So, untuk awak dekat sana, Happy Graduation Day. Yang dekat sini, memang dah lost contact jadi di doakan semoga bahagia hendaknya dengan kehidupan. Yang jauh kat sana, rasanya dah jadi polis pun, kerja elok-elok.

Kalau di kira-kira tak banyak sangat pun kawan-kawan yang dah berubah dari cik kepada puan, tapi still as a 23 year old single student, I feel a bit worry. Mesti nak juga ada peneman nanti takkan la nak hidup sendiri sampai ke tua, at least bila berdua, ada yang care pasal kita, ada yang semak-semak dengan kita bila rasa hidupp ni sunyi. Seronok tengok masing-masing yang dah berdua. Kepada kawan-kawan semua, selamat di ucapkan, especially to Salmiah and Nur Afifa, baru je akad nanti dugaan tinggi bila bulan posa. Selamat Pengantin Baru!!! Buat Cik Fatini dan Cik Shiha, congratulation sebab masing-masing dah kerja. So lepas ni boleh la balik belanja kawan kat sini.

As a conclusion, sebagai seorang student memang rasa sangat jealous dengan mereka-mereka yang telah menjadi PUAN, yang telah dapat pegang duit sendiri. Tapi aku kat sini tetap juga enjoy my life as a student, consider myself as lucky then others who need to take care of their family and did not have the opportunity to study at all. Bak kata mama, my rezeki lambat sikit dari orang lain. Yang pasti saya sangat yakin dengan izin DIA, saya juga akan lalui setiap fasa yang mereka-mereka telah lalui cuma waktunya masih belum lagi sampai. Juga syukur pada DIA sebab dah kurniakan rezeki dan kehidupan yang sangat indah untuk saya.

No comments:

Post a Comment