Sunday, September 5, 2010

Mencari erti sebenar kelukaan ini

Aku tak pasti mengapa. Kepulangan kali ini membawa kelukaan di hati ini. Adakah aku yang terlalu sensitive atau keadaan yang memaksa aku menjadi begini. Bukan aku tidak cuba memujuk hati ini namun ia tak bias terpujuk lagi malah terus merasa sedih dan terus tersiksa lantas calar-calar yang baru pun muncul menghias hati ini. Kepulangan ini mencari sebuah kegembiraan namun mengapa duka yang aku kumpul dan aku pendam. Entah kenapa terasa kosong kini. Aku mengubati lara di hati, cuba mencari ramadhan yang berbaki. Semoga Syawal kali ini membawa seribu rahmat dan cahaya baru. Ingin aku sembuhkan segala duka dan kesedihan walau aku tak pasti adakah ruang untuk aku merasa bahagia dalam waktu sekarang. Namun aku tak pasti adakah bahagia itu. Adakah cahaya itu. Moga segala doa ramadhan kali ini termakbul. Moga aku ketemu sinarnya lagi.

No comments:

Post a Comment