Thursday, March 7, 2013

Sekolah baru, new school but still in Jitra...

Setelah hampir separuh hari di JPN Kedah mendengar taklimat kami akhirnya di berikan memo untul lapor diri. Memo di sampaikan oleh pengarah pendidikan sendiri, En. Mansor bin Lat. Lutut aku rasa lembik, lama menunggu nama aku di panggil dengan sejuk lagi dalam dewan Al-Farabi tu. Tambah pula kejutan pagi waktu mendaftar masih terasa.

 Hati berdegup kencang, there are butterflies in the stomach bak kata omputih. Elok aku nak sain nama just like everyone, aku dapat satu kejutan, what is that? Aku tertengok nama aku silap ka? Absolutely not. I was listed under boarding school together with other 8 candidates. Even though it is only interim, but still, is there no one else to be put in the boarding school. 

 Aku dah gelabah, mula sms mama, mama kata ok la, senang sikit. Ya, senang nak ajar or senang dengan budak-budak aku tak pasti, tapi hati aku bergelora dengan risau. Bukan nak bezakan anak-anak dekat boarding school dengan sekolah biasa, tapi katanya budak-budak boarding school ni pandai-pandai belaka. Aku ni belajar pun kat SMKA saja, walaupun dah 4 tahun belajar untuk mengajar, aku tak rasa aku layak nak ajar budak-budak ni. Nanti sampai satu masa aku takut, parent will come and complaint to the school about me. 

Tapi dalam hati mengharap alang-alang dah dapat sbp, biar la dapat SM Sains Kubang Pasu, terasa la tak gerun sangat. Aku buka memo dengan tangan yang shaky macam orang parkinson dah. YEAH, it's not KUBANG PASU SCIENCE SCHOOL but it's mama's old school nama lama JENAN, or SMSAH or SEKOLAH MENENGAH SULTAN ABDUL HALIM. Aku terpinga-pinga, tak tau nak cakap apa, sampaikan bila kawan tanya aku hanya mampu tunjuk memo.  

Memang la  meluruhkan jantung. Bakal melaporkan diri 9 MAC depan, aku pun tak tau apa perasaan aku sendiri.Obviously nervous, confuse, lack of confident and confounded. I hope I can do well, and try the best to deal with the challenges.

No comments:

Post a Comment