Thursday, July 22, 2010

Biarkan Dia Pergi- A story by Me-1

Zafira terus berlari merentasi kawasan berumput panjang itu. Dia tidak peduli lagi jeritan dan panggilan Aiman Ihsan. Dia tak tegar lagi menerima kenyataan yang menyakitkan itu. Dia tak dapat lagi untuk mendengar segala apa yang akan disampaikan oleh Doktor Irfan itu. Dia tak mampu lagi untuk pasrah dan menerima segalanya. Hanya yang dia inginkan jauh dari kenyataan pahit itu. Jauh dari segala kepedihan yang mencengkam segenap hatinya. Dia tak mampu lagi menahan tangis yang makin mengasak di hati sanubarinya. Namun dia juga tak ingin kelihatan lemah dihadapan Aulia. Dia ingin menjadi tugu ketabahan dan kesabaran buat Aulia. Seketika dia berhenti di bawah pohon yang rendang mengesat air mata. Kakinya terasa lemah tak mampu menanggung lagi derita yang makin terasa menghempap jiwa.

“Fira, don’t be like this. You make her sad. She needs us by her side. Give her all the will and support we can” Aiman Ihsan bersuara perlahan. Dia memeluk tubuh Zafira dari belakang.

“Why don’t you tell me Aiman. She had suffered alone for a long time. I am her best friend.” Esaknya tertahan. Zafira ditarik mengadap Aiman.

“She doesn’t want you to be sad. She knows you’ll be like this. That is why sayang.” Zafira menyembamkan wajahnya ke bahu Aiman Ihsan. Tangisannya dihamburkan di situ. Basah baju Aiman. Namun dia membiarkan Zafira menangis melepaskan apa yang terbuku di dasar hati.

”I’ll be strong for her. I’ll be.” Zafira mengumam di dalam pelukan Aiman. Dan Aiman hanya mampu menganguk perlahan menahan air mata dari luruh mencemar pipinya.

No comments:

Post a Comment