Thursday, March 15, 2012

Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Kenapa bila kita dekat sekolah time seems to be very long but when it comes to the holiday it seems to be very short. Terasa macam baru semalam sampai rumah, tapi hari ni dah hari Khamis. Esok Jumaat and Sabtu tiket pukul 2 dan kena bertolak balik KL. Boleh ke kalau tak mau balik sambung practical. Terasa macam tak cukup lagi rehat ni tapi dah nak kena balik. Dah la kena naik bas 6 jam sorang-sorang. Aku forever lone ranger. Betapa bosan dan sunyi perjalanan yang kadang-kadang mencecah juga sampai 7 jam. Penat rasa bila sampai nak kena fikir pula pasal practical. 

Oh Sir Zainurin, I'm not ready for the observation. I know that I'm not suppose to be like this, but the feeling keep making me hesitating the coming of the end for this holiday. Boleh ke kalau nak extent cuti for one more week, and then after that I'll be back with the new spirit. Aduhai anak-anakku boleh tak kalau nanti bila teacher dah start mengajar balik korang tak mendatangkan masalah dekat teacher. Your mummy is not fully ready to be in the class again. 

Sekarang perasaan yang ada tak sabar nak habis practical dan cuti kat rumah. Rasa macam dah terlalu lama aku berjuang untuk ambil degree ni. It's almost 6 years. Kawan-kawan lain dha merasa duti sendiri, dah merasa hidup berdua, dah merasa berkeluarga, aku masih lagi tertunggu-tunggu saat tu sampai dekat aku. Aku makin tak sabar. terasa macam amat panjang lagi masa yang aku perlu tempuh untuk sampai bulan 5 ni. Harap sangat-sangat semua akan jadi lebih baik after cuti ni. Anak-anakku jom belajar rajin-rajin, tak nak dah nakal-nakal ok. I love you, anak-anakku.

No comments:

Post a Comment