Monday, May 7, 2012

Kalau di beri pilihan....

Kalau aku di beri pilihan, aku lebih rela ambil exam daripada lecture datang nak observe. Why? Byk sangat sebab dia, yang paling aku menyampah ialah preparation yang beria, dan komen yang menyakitkan. Aku memang la suka dengan career ni, tapi aku memang tak mampu nak terima terlalu banyak sangat komen-komen yang buruk. Bukan tak boleh langsung nk terima tapi make it balance la, at least cakap benda yang baik and yang buruk, tak kan tak ada langsung benda baik yang aku buat. Nampak yang buruk je, aku je yangs alah, dia je yang betul. Please la, this education in Malaysia tak payah nak compare dengan negara lain, it's totally different.

 Aku dah tawar hati dah nak mengajar ni. Maybe sebab ni la kot, kawan-kawan ramai dah tak semangat nak menghadirkan diri kat sekolah. Aku pun sama, tapi sebab ada anak-anak yang aku sayang, aku gagahkan diri juga untuk tempuh berapa hari ja lagi waktu sekolah ni. Hari ini, aku prepare lagi, kalau tak nampak juga effort aku ni, aku tak tau la. Maybe dia dah ada satu impression kat aku kot, lepas tu memang dah tak boleh nak ubah, so jadilah aku serba tak kena, semua salah. Orang lain ok la, dapat kelas ok, aku ni dua-dua kelas pun, huh tak tau nak cakap.

 Banyak aku bersabar selama hampir 4 bulan dekat sini. Takut juga at the end aku lost temper and lepaskan semua benda yang aku simpan selama ni. Aku tak mau humbankan segala perasaan dekat budak-budak ni, tapi kalau dah perangai and kelakuan masing-masing buat aku sakit hati, apa lagi yang aku mampu buat sebab aku pun manusia. Memang kalau di beri pilihan saat ni, aku lebih rela ambil exam macma orang lain dari buat benda macam ni. Manusiakan senang je nak di pengaruhi oleh perasaan so wonder la, walau usaha sama, ada orang akan dapat A, ada orang akan dapat B. Periksa senang, tak nampak muka, tak ada nama, so dengan ikhlas hati bagi markah secar telus. 

Harap-harap cepat la semua di berakhir, aku dah penat, dah sampai masa aku berehat sekejap. Tak sabar nak tunggu 25/5. Semoga cepatla masa berlalu.

No comments:

Post a Comment