Friday, September 21, 2012

Maaf, mungkin aku tak baik untukmu...

Dua tiga hari kebelakangan ni, aku rasa rindu dekat kawan-kawan baik aku. Nak meseg aku tak dak kredit, jadinya FB saja tempat aku luah perasaan atau nak tanya khabar kawan-kawan. Untuk telefon atau meseg selalunya aku pinjam kredit mama saja. Kalau aku top up pun nak meseg dengan sapa ja. 

Semalam aku hantar private message dekat semua kawan-kawan baik aku. Sorang-sorang aku tulis, tanya khabar, tanya berita, tanya perkembangan. Ya la, aku bukan kawan yang baik untuk kawan-kawan aku sebab tak selalu ambil tahu pasal hal ehwal mereka-mereka ini. Tapi setiap orang tetap berada di hati aku. Mungkin aku tak selalu tanya khabar, mungkin aku tak selalu hantar meseg, mungkin aku tak selalu muncul dan bergembira bersama mereka tapi aku mengingati setiap mereka.

Gembira dapat balasan dari semua kawan-kawan, tapi aku kecewa ada yang tak balas. Aku mula la nak fikir macam-macam, tapi aku fikir mungkin mereka-mereka ni sibuk tak macam aku yang hanya duduk dekat rumah saja tak buat kerja apa-apa, tapi aku tengok dia update status dekat FB tadi. Aku jadi sedih. Balas la meseg aku ni, tak banyak pun tak pa. Sikit pun jadi la, tapi dia tetap juga tak balas. Erm, mungkin aku tak baik untuk dirinya. Mungkin aku bkan kawan yang baik, maklum saja banyak yang tak mampu aku lakukan untuk dia, untuk bersama dia, untuk menemani dia, untuk menjadi sahabat yang baik untuk dia. 

Buat sahabat-sahabatku yang tersayang, aku mungkin bukan yang terbaik untuk kamu-kamu, tapi aku cuba menjadi yang terbaik. Aku tak mampu untuk sentiasa ada untuk kamu, tapi seboleh-bolehnya aku ingin kamu tahu andai kamu sedih atau berduka aku sudi mendengar. Aku tak mampu sentiasa bertanya apa khabar pada kamu, tapi aku cuba untuk mengambil tahu apa yang terjadi pada kamu. Maaf, aku mungkin tak baik untukmu, namun aku ingin kamu tahu aku sentiasa mengingatimu. 

No comments:

Post a Comment