Sunday, October 16, 2011

I don’t care anymore…

Aku tak pernah kisah walau sapa saja nak jadi kawan aku asalkan tak menyakitkan aku. Aku terima siapa saja yang ingin berkawan dengan aku asalkan  saja  tak menyusahkan aku. Aku terima sesiapa saja seada dirinya. I’ll accept those who sincerely want to be my friends without any condition; need to be stress “WITHOUT ANY CONDITION”. Yang berpendidikan tinggi, yang berpendidikan rendah, yang kaya, yang miskin, asalkan ikhlas berkawan maka dia adalah kawan aku. 

Yang aku hairan bila that person personally ask me whether he/she is suitable or acceptable to be one of my friends. Siapa aku untuk tentukan siapa yang layak berkawan dengan aku or tidak. Even Allah tak pernah nak discriminate his slave based on their appearance, or their look, or even their status. Aku terima mereka yang menjadi kawan kepada kawan aku, if they want to be my friend. tak kisah langsung, you orang kampung or orang Bandar, you ada duit or tak ada duit. Tak pernah langsung. Aku cuba sedaya upaya untuk menerima sesiapa saja. Tapi bila orang tu sendiri rasa he/she is not fit to be my friend that is not my fault. 

Aku dah usaha untuk fitkan dia dengan aku, so kalau dah diri sendiri yang tiba-tiba saja nak hilang and then after that muncul balik cakap I’m sorry there’s something I had to ponder about. And I’ll say, sorry to you too. You are not sincerely enough to be my friend. Menjadi kawan aku atas sebab tertentu, that is why when you have something that you do not satisfy with, suddenly you disappeared and for a while you’ll come back as my friend. I don’t care anymore, whether you want to be my friend or not. You choose not be my friend and now I had chosen not to care about you anymore.

No comments:

Post a Comment