Saturday, November 5, 2011

Selamat Hari Raya Korban…

Selamat sampai ke rumah petang semalam, dengan beg yang berat turun la dekat Shahab tu sorang-sorang. Heret beg sorang-sorang, sebab even dok nanti-nanti orang datang ambil, it takes time. Selalu bayangkan, bila turun ja dari bas, ada yang sambut. Tolong ambilkan beg yang memang dah menyengetkan bahu. Well, that is my fantasy, it will never happen to me. 

Sampai kat rumah, bilik dah penuh, adik-adik semua dah sampai. It’s a full house again. Masuk je dalam bilik, tengok kat atas meja solek, barang-barang lain dah penuh. Pergi kat bilik mandi macam-macam cleanser ada, 4 beradik ada kat rumah, 4 jenis cleanser ada. Suka bila rumah yang penuh macam ni. Balik ja, dah dengar bising-bising. Ada budak yang rajin nak tolong punggah my bag. Nak cari apa yang kakak di abawa balik. Sorry la budak kecik, tak sempat nak beli apa pun bawa balik. Raya-raya ja yang boleh nak kumpul macam ni. Dan hari ini, sempat puasa dengan abang and mama. Bukan selalu nak dapat puasa sunat macam ni ramai-ramai. Kalau kat sana boleh puasa ramai-ramai dengan kawan-kawan and iftar ramai-ramai. 

Raya kali ini tak terasa sangat kemeriahannya. Tak banyak pun persiapan yang dah di buat, sebab esoak kami semua bakal balik kampung sebab tuk wan nak buat kenduri korban, kiranya mama and mak ngah pun niat untuk korban juga. Maybe esok after solat sunat semua akan rushing balik rumah tok wan, lembu akan di sembelih dalam pukul 10 so kena ada before that. Tak tahu lagi apa nak jadi esok, just go with the flow. Busy ke esok? Orang ramai tak esok? Tak tau lagi la kan. Tapi harapnya semua berjalan dengan lancar tanpa gangguan. Selamat Hari Raya Korban semua, hayati maksud sebenar sebuah pengorbanan.

No comments:

Post a Comment